header_me_v2

photo_2016_02_13_18_56_04

intro_blog

Blog2_3


opening_beauty_consultant_2


Photo_Grid_1500554409519



12805817_492409940959372_1568978781024526388_n

16387414_635652393301792_2004664022940225249_n


15781804_607279562801548_7291189607169900326_n_1

Copyright & Disclaimer

Semua Tulisan, Artikel dan Imej di dalam Blog ini adalah HAK, KEGUNAAN DAN PERKONGSIAN PERIBADI PENULIS SAHAJA, TIADA KAITAN DGN SYARIKAT ATAU MANA2 INDIVIDU. Harap pembaca semua enjoy dan terima kasih atas kesudian anda singgah di sini. =)

Tuesday, October 2, 2012

Which MK product am I using ?


okay ladies.. the topic for today : Which MK skincare product am I using ?

Botanical Effects skin range for my combination skin (oily + dry)


menurut consultant saya Kak Rokie, kulit saya kusam dan produksi minyak dn kandungan air pada kulit saya tidak seimbang. berminyak di t-zone dan kering di pipi dan dagu. ada sedikit pori yg terbuka di pipi (akibat pimple zaman sekolah dulu huhu), ada kawah2 besar akibat bekas chicken pox (saya kene chicken pox last year masa umur 30thn, so paham2 je la cemana kan. huwaaa), keliling mata yg gelap dan garisan mata yg sgt ketara. bibir saya sgt kering dan agak gelap (suka jilat bibir dan suka kopek kulit bibir yg kering - kekadang sampai berdarah.. a BIG NO-NO). 

*gambar di sebelah ni masa June 2011 (1 bulan lepas sembuh dari chicken pox)

beliau cadangkan utk saya seimbangkan dulu kandungan air dan minyak pada kulit muka, lembapkan bibir dan kurangkan lingkaran gelap bawah mata. so bermulalah pengalaman saya dgn product MK pada 4 Mei 2012 :)

*yg kat sebelah ni gambar masa bulan Sept or Oct 2011 with my mum, hantar beliau mengerjakan Haji dengan my dad.





saya menggunakan set Botanical Effect (BE) range utk skincare saya:-

- Pencuci/cleanser BE F3 (utk kulit berminyak)
- mask BE F1 (kulit kering)
- freshener BE F1
- hydrate / moisturizer BE F3






utk bibir, saya guna Satin Lip Mask & Lip Balm. sgt2 efektif. dgn sekali penggunaan, sel kulit mati pada bibir senang ditanggalkan dn bibir jadi licin n kemerahan secara semulajadi lps guna lip mask dan rapikan/lembapkan bibir dgn lip balm. 












untuk mata beliau cadangkan Timewise age fighting eye cream utk eliminate garisan bawah mata tu, tapi sbb bajet tak cukup n rezeki saya bulan tu saya dapat Timewise Eye Revitiliser sbg hadiah percuma lalu saya terus guna utk kurangkan lingkaran gelap bawah mata. saya juga guna Eye Soothing Gel utk kurangkan mata 'bengkak' atau sembap. sgt sesuai aplikasikan lepas mandi atau lepas bangun tidur. mata terus segar sbb efek sejuk gel tersebut. 

Tip utk soothing gel : simpan dlm peti sejuk so that bila kita apply pada keseluruhan mata dgn urutan membulat sambil berselawat, rasa sejuk sgt. best giler.. tapi jgn sampai masuk mata ok.






rezeki saya juga, bulan pertama saya join saya dapat hadiah percuma Timewise Day Solution dan Night Solution. so saya gunakan kedua-duanya pagi n malam selepas BE F1 freshener dn seterusnya saya apply BE Moisturizer

Kedua2nya ialah jenis serum so ianya sebagai pelengkap kpd rutin kulit saya. Tujuannya utk melindungi dari sinaran UVB dan UVA (day solution) dan membaiki & memperbaharui sel di malam hari ketika tidur (night solution). kalau perasan, night solution ada bintik2 halus warna biru n pink. itu ialah vitamin yg akan dissolve / pecah masa kita sapu ke kulit. texture-nya yg halus dapat penetrate masuk ke kulit dgn mudah. n ianya tak berminyak atau melekit. best sgt.

it's okay utk gabungkan siri Timewise dgn Botanical Effects atau mana2 range dalam rangkaian produk Mary Kay sbb ianya diformulasi utk 'work-together-very-well'. 




*Kiri
June 2011
*Kanan:
June 2012 (lepas 5 minggu guna skincare MK)



selepas 3 bulan (August 2012) penggunaan yg konsisten dn dgn teknik yg betul, alhamdulillah kulit saya bertambah sihat, tak kering/berminyak sgt dan glowing. saya juga perasan bekas2 lubang pada muka akibat chicken pox tu semakin 'tertutup' n hampir tiada (yeay..). kulit jadi lebih lembut dan nk apply mekap pun senang n hasilnya lebih cantik. suka suka suka.. hehe..


*gambar sebelah ni diambil pada July 2012 (seminggu before puasa), 10 minggu lepas guna skincare Mary Kay n apply make up Mary Kay. Nampak natural je kan :)



*gambar sebelah kiri ni ambil pada August 2012 (tanpa secalit mekap langsung) di bulan Ramadhan. 

*sebelah kanan pula masa Aidilfitri 2012 (20 August 2012).











namun begitu, lingkaran gelap n garisan bawah mata tu belum hilang sepenuhnya, sbb gaya hidup saya yg sering hadap PC masa kerja, tidur lambat dsb. lagipun bahagian mata sgt sensitif dan perlukan penjagaan yg extra dan saya akan terus sabar dn konsisten sbb saya yakin produk MK boleh membantu. :)

and lastly... gambar terbaru setakat ni, pada 30 Sept 2012, bersama Kak Rokie dan Beaute' Butterfly Unit. I Likee... :))




Alhamdulillah syukur saya bertemu produk Mary Kay.

The product have done wonders to my skin. Sekarang saya nk bantu sesiapa yg
hendak improve keadaan kulit mereka atau mencari alternatif baru utk penjagaan
kulit yg lebih baik, insyaAllah.

Untuk mencuba sendiri produk Mary Kay secara PERCUMA, jangan malu2
jom tempah Skin Care & Pampering Class
bersama saya hari ini. Ada HADIAH ISTIMEWA menanti anda :))


INTAN ALIAS

013 2500 507
intanjufflisa@gmail.com

No comments:

Post a Comment