header_me_v2

photo_2016_02_13_18_56_04

intro_blog

Blog2_3


opening_beauty_consultant_2


Photo_Grid_1500554409519



12805817_492409940959372_1568978781024526388_n

16387414_635652393301792_2004664022940225249_n


15781804_607279562801548_7291189607169900326_n_1

Copyright & Disclaimer

Semua Tulisan, Artikel dan Imej di dalam Blog ini adalah HAK, KEGUNAAN DAN PERKONGSIAN PERIBADI PENULIS SAHAJA, TIADA KAITAN DGN SYARIKAT ATAU MANA2 INDIVIDU. Harap pembaca semua enjoy dan terima kasih atas kesudian anda singgah di sini. =)

Tuesday, December 30, 2014

Peluang Perniagaan Kecantikan bersama MARY KAY


Zaman kini serba mencabar. Tahap survival untuk yang di bandar2 semakin meningkat. Semua kos sara hidup meningkat naik tahun demi tahun. Dijangkakan tahun 2015 onwards akan lebih mencabar untuk negara kita Malaysia.




[Image of Kuala Lumpur from Google]

Nak nak kalau yg tinggal di bandar besar. Sekarang kalau hidup setakat nak harap gaji bulanan sahaja adakalanya tidak mencukupi kan.

Untuk yg masih single, bekerja dan muda, maybe masih boleh enjoy life. Boleh melancong, ada masa shopping, boleh beraktiviti di sana sini. Seronok. Sebab belum mempunyai komitmen yg besar, so lebih fokus kepada diri sendiri dan kawan2. Saya pernah merasainya juga suatu ketika dulu.

Best giler shopping ! - Image dari Google
Seronoknya beraktiviti bersama teman2 - Image dari Google

Untuk yg masih ada ibubapa di kampung yg mungkin tidak bekerja, adik2 yg masih kecil dan bersekolah, sedikit sebanyak perlu kita bantu dan beri perhatian kan. Kepada siapa ibubapa nak harapkan selain anak2 yg dah dewasa dan mempunyai pendapatan untuk membantu mereka. Sakit pening, urusan keluarga etc perlu kita ambil tahu dan bantu yang patut kan.

Ibu bapa yg semakin berumur perlukan perhatian anak2
- Image dari Google

Jika sudah berkeluarga sendiri, perlu juga saling membantu husband n wife untuk membina keluarga bahagia. Zaman sekarang perasaan cinta sahaja tak cukup, segalanya kini perlukan usaha tambahan semata2 untuk melaksanakan tanggungjawab masing2 dgn lebih sempurna. Banyak perbelanjaan perlu difikirkan. Keperluan keluarga harus dirancang sebaiknya. Taska anak, persekolahan anak, perbelanjaan ibubapa yg sudah tua dll. Kebanyakan orang sekarang kedua2 suami isteri bekerja  kerana single income tidak mencukupi. 

Keluarga bahagia perlukan cinta, komitmen dan usaha yg berterusan
- Image dari Google

Untuk keluarga yg berupaya survive dgn single income (dari husband), yg isteri menjadi surirumah sepenuh masa, anda amat bertuah. Dapat lebih fokus untuk menjaga keluarga dan anak2. Alhamdulillah. Tapi saya percaya tidak seramai yg terpaksa bergantung kepada 2 sumber income kan. 

Suami bekerja keras mencari rezeki untuk keluarganya
- Image dari Google

Menambah tabungan untuk masa depan - Image dari Google

Sesekali dapat memiliki designer handbags pun seronok juga, pakai duit sendiri =)
- Image from Google
Ada juga surirumah yang ingin meringankan beban suami tercinta yg menjalankan perniagaan kecilan di rumah. Dengan harapan daripada hasil income jualannya, beliau dapat memiliki barangan sendiri tanpa mengharapkan wang suami. Even ada yg perlukan extra income untuk menambah tabungan/simpanan untuk keluarga di masa depan, ada juga yg begitu kan. 

Ibu bekerja dari rumah dapat bersama anak2 - Image dari Google

Untuk single mom juga, lebih mencabar di mana mereka terpaksa berperanan sebagai bapa yg mencari nafkah untuk keluarga, dan juga berperanan sebagai seorang ibu utk nurture dan membela anak2 sesempurna mungkin. Mereka mesti berasa ingin menjadi 'hero' dan role model yg hebat untuk anak2.

Shopaholic ? - Image from Google
Banyaknya bil kene settle.. - Image dari Google

Ini  belum dikira warga kota lepasan Uni or kolej yang belum mendapat pekerjaan. Jika ada pun, terpaksa menerima tawaran kerja yang mostly tidak berkaitan dgn apa yg mereka pelajari di IPT. It's okay, mula2 ni mencari pengalaman dan sedikit sebanyak dapat meringankan beban ibubapa. Pendapatan pun cukup2 makan. Tapi sampai bila? 

Of course banyak lagi dilemma yg dihadapi mereka. Gaji rendah tak setimpal dgn kudrat, pilih kasih sesama rakan sepejabat dan bos, stress di tempat kerja dan sebagainya. Hidup tak gembira.

Ada juga pekerja yg dh lama berkhidmat tetapi terpaksa diberhentikan kerja oleh sebab syarikat majikan gulung tikar, down sizing etc. Semestinya sumber pendapatan terganggu. 

Kemudian, akan timbul kesan2 negatif yang lain seperti murung, stress, gangguan kesihatan, masalah dgn pihak bank/kredit, kucar kacir rumahtangga dll (dah serius sgt nie) 

Keratan akhbar tentang masalah pengangguran di
kalangan graduan muda


For whatever reason, dengan cost of living yg semakin tinggi, especially di bandar2 besar, dengan komitmen yg harus kita penuhi, kita terpaksa mencari sumber alternative untuk support kita menjalani kehidupan seharian, dan untuk mencapai apa juga goals kita. Kerajaan kita juga menggalakkan rakyat untuk mencari sumber pendapatan tambahan memandangkan segalanya semakin meningkat zaman sekarang.


So adalah tidak salah untuk mempertimbangkan peluang perniagaan, yang mensasarkan pengguna wanita, dengan menawarkan produk dan perkhidmatan yg diperlukan dan digemari wanita, industri yang tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas, yg evergreen :-

 "KECANTIKAN"


Saya tahu, dan sedia maklum, terdapat banyakkkk peluang perniagaan di luar sana yg fokus kepada bidang kecantikan. Apa yang membezakan Mary Kay dengan yg lain ialah nilai, falsafah, budaya dan culture nya. Macam mana tu ya? =)

Mary Kay Ash - Pengasas Mary Kay Cosmetics - Usahawan Wanita yg banyak memenangi Anugerah
Keusahawanan di USA, menjadi kebanggaan sejarah negaranya

MARY KAY diilhamkan oleh seorang wanita berwawasan tinggi, menawarkan peluang tanpa batasan dari wanita, untuk wanita. Kerana Mary Kay dicipta untuk wanita. Bukan sahaja dari segi kewangan, tetapi dari segi kerohanian dan pembangunan diri. Lagipun, hanya wanita yg lebih arif/memahami tentang keperluan dan hati nurani seorang wanita, betul?

Apa yang unik ialah falsafah Priority nya yang meletakkan Tuhan yg pertama, Keluarga yg kedua dan Karier yg ketiga. Selain itu, MK juga menerapkan nilai untuk "Make Others Feel Important" yg juga merupakan fitrah seorang manusia. Nilai2 ini juga menepati pegangan kita sebagai seorang Muslim kan =)

Dengan nilai2 dan falsafah yg diterapkan di dalam perniagaan kecantikan Mary Kay ini, ia bertahan sehingga lebih dari 50 tahun di pasaran dunia yg menjadi kegemaran wanita. Selain itu, ia adalah kerana produk2 nya yg berkualiti tinggi dan bertaraf antarabangsa. 

Jika anda menjadi consultant kecantikan MK, anda akan sentiasa diingati kerana bukan sahaja produk berkualiti tinggi yg anda bawa, malah kerana perkhidmatan istimewa dan etika profesional yang diajarkan dan diamalkan dengan baik sejak turun temurun telah menjadikan Perunding Kecantikan Mary Kay sentiasa di hati pelanggan.

**Untuk penerangan lebih lanjut, boleh ke entri saya sebelum ini, klik sini ya =)

atau saya lebih suka berkongsi info dengan anda secara personal tentang bagaimana Mary Kay boleh membantu anda. jangan malu2 call saya untuk set temujanji ya =)

Apa yang ingin anda capai untuk diri sendiri, keluarga dll? - Image dari Google

Jika anda mempunyai suatu target atau sasaran untuk dipenuhi, seperti untuk memperoleh pendapatan tambahan, even ingin menjadikan pendapatan yg utama dari sumber perniagaan, untuk apa jua goal or impian yang ingin anda realisasikan, saya mencadangkan anda untuk mempertimbangkan peluang perniagaan bersama MARY KAY. 

Misinya pun "Memperkayakan Kehidupan Wanita" kan.

Hanya Mary Kay, dari Wanita untuk Wanita
- Image dari www.marykay.com

Saya ingin berkongsi peluang bersama Mary Kay ini dengan sesiapa sahaja yg memerlukan sesuatu yg ekstra, untuk yg terbuka hati untuk mengetahui dgn lebih lanjut. 

Semoga dapat memberi manfaat, Insya Allah.

Mana tahu, mungkin MARY KAY adalah untuk anda juga, yang dicari2 selama ini =)


INTAN ALIAS
Independent Beauty Consultant
Mary Kay Malaysia

Call/SMS/Whatsapp/Telegram
019-236 8847 @ 013-2500 507

Email
intanjufflisa@gmail.com


No comments:

Post a Comment