header_me_v2

photo_2016_02_13_18_56_04

intro_blog

Blog2_3


opening_beauty_consultant_2


Photo_Grid_1500554409519



12805817_492409940959372_1568978781024526388_n

16387414_635652393301792_2004664022940225249_n


15781804_607279562801548_7291189607169900326_n_1

Copyright & Disclaimer

Semua Tulisan, Artikel dan Imej di dalam Blog ini adalah HAK, KEGUNAAN DAN PERKONGSIAN PERIBADI PENULIS SAHAJA, TIADA KAITAN DGN SYARIKAT ATAU MANA2 INDIVIDU. Harap pembaca semua enjoy dan terima kasih atas kesudian anda singgah di sini. =)

Friday, April 19, 2013

Rutin terkini Skincare Saya.. as of 19/4/2013 =)

assalamualaikum, hai semua..

entri kali ni saya nak cerita tentang rutin harian saya untuk penjagaan kulit wajah saya.

alhamdulillah setelah hampir 12 bulan saya menggunakan skincare Mary Kay tanpa jemu dan dengan konsisten, hari ini telah mengubah / transform kulit wajah saya menjadi semakin sihat, lembap sekata dan tampak lebih muda. hehe.. syukur sgt2.


SET ASAS Dulu dik..
dalam entri testimonial saya yg lepas, saya bermula dengan set asas Botanical Effects (BE) Formula 1 dan 3. Saya gabungkan kerana keadaan kulit saya tidak sekata. Berminyak di bahagian hidung dan kering di kawasan pipi dan dagu. Masa tu saya tak sesuai utk bermula dgn set Timewise kerana kulit saya tidak cukup 'tahan' dgn kekuatan formula dalam range Anti Penuaan.

tapi takpe, atas nasihat consultant saya pada masa tu, saya hanya boleh upgrade ke set Timewise selepas kulit saya betul2 sihat dan masalah uneven skin saya dipulihkan terlebih dahulu.

dengan tekun dan sabar selama lebih lurang 10 bulan, saya gunakan set asas botanical sehingga 2 set (4 item iaitu Cleanser, Mask, Freshener dan Moisturizer), then barulah kulit saya betul2 sihat dan seimbang minyak dan air (kelembapan). Tapi Mask BE masih tak bertukar tubenya kerana masih byk (hanya guna 2 kali seminggu shj).

PENJAGAAN MATA - kritikal untuk saya..
Selain itu, from day-1 juga saya telah memakai Timewise Targeted Action Eye Revitiliser untuk mengurangkan hitam dan garisan halus bawah mata. Alhamdulllah lingkaran gelap saya makin pudar sedikit demi sedikit. Bare in mind that cara hidup dan pemakanan juga mempengaruhi result kepada kulit saya especially di bahagian mata. Ini adalah kerana kawasan kulit mata adalah kawasan 8kali lebih sensitif dari bahagian lain. Sbb itu penjagaan rapi dan konsisten amatlah penting.

Untuk itu, saya juga telah menambah rutin penjagaan mata saya dengan TW Eye Firming cream utk anjalkan semula kulit mata saya yg sedikit kendur. huhu, kendur sbb habit saya yg suka gonyoh2 mata. jangan buat ya kawan2... nnt mata kedut macam i kan dah susah nk baiki balik. huhuhu..

YEY.. Dah Boleh Upgrade ke set Anti-Ageing Timewise! =)
Saya juga mula upgrade set skincare saya kepada set Anti Penuaan Timewise. Bermula bulan lepas (Mac 2013) saya mula memakai pelembap Timewise (untuk kulit normal dan kering), supplement Serum-C, oil free hydrating gel untuk menambah dan mengekalkan kelembapan yg sekata. 

Saya juga telah mula menggunakan set Timewise Microdermabrasion (step 1 & 2) untuk mengecilkan pori2 saya dan melicinkan kulit. Micro-D ini ada ditawarkan di spa dan salon tapi kosnya agak mahal. So amatlah berbaloi utk saya buat sendiri di rumah dgn set dari Mary Kay. Senang sgt2..  =)

Bila kulit dah lembap dan licin, tangan ni asik rasa nak belai2 je pipi yg semakin licin. hehe. Seriously!

FOUNDATION dan Mekap
Tidak dilupa juga, saya menggunakan Foundation Primer dengan SPF 15 utk mecantik dan melancarkan aplikasi TW liquid Foundation saya. dan foundation akan tahan lebih lama dan sekata. 

Untuk bedak asas, saya menggunakan TW Liquid Foundation jenis Luminous dan Matte (combine these two utk tampak lebih glow)


Sekarang saya appreciate sgt kelembapan kulit wajah saya. Next mission dan ongoing mission ialah untuk saya merawat kedutan bawah mata saya dan buat brightening treatment pula. wahhhh tak sabar nk lihat hasilnya..


Untuk pertanyaan tentang penggunaan produk dan konsultasi percuma, boleh la hubungi saya ya.

INTAN ALIAS
Independant Beauty Consultant
Mary Kay Malaysia
013 2500 507 (Call/SMS)
019 236 8847 (Whatsapp/SMS)
intanjufflisa@gmail.com

1 comment:

  1. mengapa kulit muka saya menjadi semakin hitam@sunburn selepas saya menggunkan marykay...muka saya juga naik jeragat.

    ReplyDelete